حرکت مدارس سما به سوی مهارت‌آموزی

۲۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۸ کد : ۷۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۳۴
امروز جامعه به رشته‌های مهارتی نیازمند است و مدارس و آموزشگاه‌های سما در ارتقا و کیفی سازی این رشته‌ها تلاش کنند.
 

دکتر علی بختیار‌پور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان این مطلب در نشستی با رییس، معاونان و مسئولان سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز افزود: مدارس و آموزشگاه‌های سما می‌توانند با هماهنگی استانداری و ارگانهای مربوطه برای کلیه مشاغل فعال در استان خوزستان دوره‌های مهارتی برگزار و مدرک دانشگاهی اعطا کنند.

وی با توجه به اینکه اکثر رشته‌های کاردانی به سما دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده است گفت: سما از این فرصت برای کیفی سازی و گسترش این رشته‌ها استفاده کند، مقطع کاردانی مهم‌ترین و حساسترین مقطع تحصیلی دانشجویان پس از دانش‌آموزی است، ارتقا و توجه لازم به آموزش‌های علمی و مسایل فرهنگی در این مقطع می‌تواند تاثیر مهمی را در سایر مقاطع تحصیلی داشته باشد.

بختیار‌پور آموزش و افزایش سطح علمی مشاغل فعال و همچنین صنوف را در مدرن کردن بازار و فعالیت‌ها، ارتقای کیفی محصولات و خدمات موثر خواند و با اشاره به اینکه تاکنون اقدام مناسبی در این جهت صورت نگرفته است، گفت: برنامه ریزی لازم برای گذراندن دوره‌های مهارتی برای صنوف با همکاری استانداری و مجامع صنفی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری خواهد شد.

وی با توجه به وضعیت استراتژیک استان خوزستان، تنوع قومیتی، همدلی و اتحاد به همراه وجود صنایع و مشاغل مختلف در این استان را از مزیت‌های آن خواند و با توجه به وضعیت اقتصادی و فرهنگی در استان، خواستار توجه بیشتر مسئولان سما به برنامه‌های فرهنگی شد و گفت: برنامه‌های مفرح و شاد با رعایت قوانین در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها برگزار شوند.

این مسوول با تصریح به اینکه تاکنون اقدامات فرهنگی در کشور تاثیر مناسبی را در جامعه ایفا نکرده‌اند، گفت: مسئولان در این گونه اقدامات فرهنگی بازنگری کرده و مدارس و آموزشگاه‌های سما می‌توانند پیشقدم باشند.

وی با بیان اینکه وجود نهادهای فرهنگی از جمله بسیج دانشجویی، تشکل‌ها، نهاد رهبری، دفتر فرهنگ اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی نشان از اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه است، ادامه داد: عمده فعالیت‌های این نهاد‌ها موازی کاری است و نیازمند بازنگری در اهداف، برنامه‌های آنان و همچنین جذب مخاطبان هستند.


نظر شما :