پیام تبریک دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان به مناسبت روز معلم

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰ کد : ۳۳۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۶۱
پیام تبریک دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما در استان خوزستان به مناسبت روز معلم

 

انسان در قرآن یه واسطه «آموختن» آنچه نمی‌داند کرامت می‌یابد، پیامبر ‌اکرم (ص) مأمور به تعلیم و تهذیب و پایدار کردن اخلاق در میان مردم می‌شود و در سنت علوی، هر که حرفی بیاموزاند او را بنده خویش کرده است.
معلمی صرفا شغل وحرفه نیست، بلکه ذوق و هنری عالی و جلوه ی از صفات و قدرت لایزال الهی است چرا که اول معلم عالم وجود مقدس حضرت حق است. معلم درنقش یک راهبر صدیق و سالم و آگاه فرهنگی در خط مقدم دانایی ایستاده و در کلاس و مدرسه برانگیخته شده تا به گسترش صلاح و صداقت بپردازد .آیا می شود این نقش عظیم را باور نکرد یا آن را به غفلت هیاهوی زودگذر زندگی انسان ها و تاریخ کشورها سپرد.کشور ما امروز بیش از هر زمان نیازمند آن است که اخلاق، علم و خرد و منطق، شیوه و زبان غالب در جامعه شود. این مهم وقتی دست یافتنی است که دانش‌ورزی و اندیشمندی و سنت حرمت‌گزاری به مقام علم و اندیشه، فرا‌تر از آیین‌ها و عادات رسمی موضوعیت پیدا کند،
رسالت خطیر آموزش و پرورش در پرورش و تربیت انسان‌های خلاق، فکور، دین‌دار و پایبند به ارزش‌های الهی بی‌گمان دستاورد تلاش معلمان بزرگ و خدمت‌گزارانی است که با تمام همت و اعتقاد خویش در دستگاه عظیم آموزش و پرورش تحقق بخش و پایه گذار تحولی خواهند بود که از منویات مقام معظم رهبری در دهه پیشرفت و عدالت است.
اینجانب به عنوان افتخارم این است که بتوانم خدمتگزار این قشر وارسته و فرهیخته باشم و در هر سن و سال و هر سمت و موقعیت اجتماعی از پیشگاه معلمان فرزانه معرفت و آگاهی کسب کنم و با شاخص های برگرفته از اندیشه و حکمت آنان رفتار خویش را بسنجم و از دریای اخلاق و کرامت آن جرعه برگیرم .
در پایان یاد و نام و راه معلم فرزانه استاد شهید مرتضی مطهری و همه عزیزانی که شمع جمع ما بودند را گرامی می دارم و از تلاش صادقانه همه بزرگواران قدردانی می کنم و فرا رسیدن روز معلم و عید مبعث را به همه فرهنگیان،مدرسان، معلمان،استادان و کارکنان شایسته و عزتمند تبریک عرض می نمایم.

 


نظر شما :