برگزاری دوره طرح معرفت افزایی استادان هیات علمی سما واحد اهواز

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۹ کد : ۳۳۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۶۹
برگزاری دوره طرح معرفت افزایی استادان هیات علمی سما واحد اهواز

 دوره طرح معرفت افزایی استادان و اعضای هیات علمی سما واحد اهواز هم زمان با ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر در اهواز برگزار شد. در ابتدای این دوره مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان ضمن خیر مقدم به همه حاضرین و تبریک اعیاد شعبانیه و به خصوص ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر ضمن ارائه گزارش آماری از وضعیت سماهای کشور و به خصوص وضعیت سمای اهواز با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد:«هر کس عالم به زمان خود باشد، شبهات به وی هجوم نمی آورد و ما باید نسبت به مسائل اطراف خود آگاه باشیم». معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز با مهم دانستن پرداختن به مسائل فرهنگی بیان کرد:«هیچ وقت نگاه ما به مسائل فرهنگی به عنوان برنامه های هزینه بردار نبوده چرا که ما شاهد خروجی این برنامه ها در جامعه خواهیم بود و باید تمام تلاش خود را جهت پیدا سازی سبک زندگی اسلامی که یکی از خواسته های رهبر انقلاب می باشد به کار بگیریم» مهرداد افشون در انتها با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در جمع اعضای هیات علمی بیان کرد:« باید در زمینه اجرای دوره های کوتاه مدت، تجاری سازی علم و درآمدزایی غیرشهریه تمام تلاش خود را بکار گیریم».
پس از آن عبدالباری جوانمردزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر با اشاره به حدیثی از امیر مؤمنان بیان کرد:« ما باید آموزش را مقدمه علم و بستر رفع هر گونه جهل و نادانی بدانیم و خداوند اول از دانایان عهد گرفت که آموزش دهند و سپس از نادانان عهد گرفت که بیاموزند و این خود نشان دهنده جایگاه والای آموزش می باشد و ما باید قدر آن را بدانیم. زیرا که به تعبیر امام علی(ع) هر کس در مسیر تعلیم علم گام بردارد عاقبت به خیر می شود».
در ادامه مباحث تخصصی دوره طرح معرفت افزایی با محوریت موضوع اخلاق حرفه ای آغاز شد و مدرس دوره حسین سرو قامت با اشاره به اینکه یکی از مزایای دین اسلام اینست که در هر زمان و مکان می‌شود عبادت نمود جستجو گری و تحقیق را یکی از اعمال مهم دانست و خواستدار افزایش روحیه تحقیق و پرسش در بین استادان با رعایت اخلاص در عمل شد و سپس در خصوص سر فصل‌های دوره به صورت مباحثه ای بحث و تبادل نظر شد.
گزارش تصویری این دوره در ادامه قایل مشاهده است.













انتهای خبر


نظر شما :