نشست صمیمانه معاونان سما واحدهای استان با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان

۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵ کد : ۲۷۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۳۶۵
نشست صمیمانه معاونان سما واحدهای استان با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان
 نشست صمیمانه معاونان سما واحدهای استان با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان

 

 در این جلسه ابتدا مهرداد افشون دبیر شورای سیاستگذاری استان خوزستان و معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز ضمن تبریک حماسه 9 دی روز تجدید میثاق مردم با ولایت و تبریک مناسبت های مذهبی  از مدیر کل آموزش و پرورش و همکارانشان به سبب برگزاری این جلسه تشکر و قدردانی نمود و افزود : پیرو نشست قبل و موارد مطرح شده امروز با معاونان سما واحدهای استان خدمت شما رسیدیم تا در زمینه توسعه کمی و کیفی مدارس به دست آوری هایی نائل شویم.

افشون با اشاره به صحبت یکی ا ز بزرگان عرصه تعلیم وتربیت تاکید کرد :  اگر می خواهید بدانید کشوری توسعه می یابد یا نه ، اصلا سراغ فناوری کارخانه و ابزاری که استفاده می کنند نروید ، اینها را به راحتی میتوان خرید یا دزدید یا کپی کرد. برای دیدن توسعه بروید در دبستان ها و پیش دبستانی ها ببینید آنجا چگونه بچه ها را آموزش می دهند، مهم نیست چه چیزی آموزش می دهند بلکه ببینید چگونه آموزش می دهند. اگر کودکان شما را پرسشگر ، خلاق ، صبور ، نظم پذیر ، خطر پذیر ، دارای روحیه گفتگو وتعامل و دارای روحیه مشارکت جمعی و همکاری بار آوردند ، اینها انسان ها و شخصیت هایی خواهند شد که می توانند توسعه ایجاد کنند. وی همچنین با اشاره به تاکید دکتر زرهانی ریاست سازمان سما ، هدف خود و همکاران را توسعه مدارس در سطح استان و پرورش دانش آموزان خلاق ، پرسشگر ، صبور ، نظم پذیر ، خطر پذیر ، اجتماعی و مشارکت جو دانست و همکاری مسئولین آموزش و پرورش استان و شهرستان ها را در این زمینه امری مهم دانست.

دبیر شورای سیاستگذاری سما خوزستان در ادامه همکاری روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان خوزستان را در خصوص مواردی از جمله  تسهیل بخشیدن به روند تاسیس مدارس یا تمدید مجوز ، در اختیار گذاشتن نیروها مامور بخصوص مدیر و معاون ، در اختیار گذاشتن فضاهای آموزشی مازاد و بلا استفاده آموزش و پرورش به سما ، پرداخت بسته های حمایتی به مدارس سما ، افزایش شهریه مدارس غیردولتی با کیفیت بخصوص مدارس سما و تسریع در صدور ابلاغ معاونین سما بعنوان نماینده حقوقی سازمان سما در امور مربوط به آموزش و پرورش خواستار شد.

در ادامه شهباز غلامی ، مصطفی پاکدل ، علی کرمی ، بهمن فاضلی ، دلاور اسماعیلوندی ، عین اله حسامی و پدرام به ترتیب معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحدهای ماهشهر ، بهبهان ، مسجدسلیمان ، امیدیه ، ایذه ، شوشتر و سوسنگرد  موارد مربوط به حوزه خود را که در ارتباط با ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها بود مطرح نمودند که از ان جمله می توان به تقاضای در اختیار قرار گرفتن آمار دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هنرستان ها ، مجوز تأسیس مدارس و هنرستان های فنی و حرفه ای وکاردانش، تأسیس مدارس تخصصی ورزش و  برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارت زندگی می توان نام برد.

پس از آن تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان ضمن یادآوری مناسبت های این هفته و ماه از پیگیر بودن و حساس بودن دکتر افشون در زمینه بحث مدارس تشکر و قدردانی نمود و ضمن تحسین کردن برنامه ها و روحیه موجود در سطح سما استان افزود : چیزی که دانش آموز امروز کشور ما نیاز دارد بداند پیام ، هدف و فلسفه این مناسبت های ملی ، مذهبی و فرهنگی است و در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات که هم کنون در سطح جامعه وجود دارند از بین خواهند رفت .

وی در ادامه ضمن ارزشمند دانستن کار دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما در بخش مدارس و تعلیم و تربیت دانش آموزان پس از اعلام همکاری آموزش و پرورش با مدارس سما استان در موارد مطرح شده ، از تشکیل شورای نظارت خاص مدارس سما در سطح آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور مسئولین آموزش و پرورش و دبیر شورای سیاستگذاری سما خوزستان برای اولین بار در سطح کشور خبر داد و مقرر شد واحدهای سما سراسر استان درخواستهای خود را در موارد مربوطه پس از انجام مراحل قانونی از طریق دبیرخانه شورای سیاستگذاری اعلام نمایند و شورای مذکور جهت تسریع و تسهیل امور در خصوص اظهار نظر و تصمیم گیری نمایند .

 پس از ایشان نیزکمایی معاونت آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش استان خوزستان ضمن اعلام این موضوع که در بحث توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در رشته های فنی و کشاورزی در سطح استان خوزستان  از سهم وزارت خانه آموزش و پرورش مشکلی وجود ندارد خواستار ورود مراکز سما در این بخش شد و افزود : در خصوص موارد مطرح شده سه عامل نیروی انسانی ، تجهیزات و فضا مورد نیاز است که خوشبختانه این موارد در اغلب مراکز سما وجود دارد.

وی با در ادامه با اشاره به پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص تشکیل شورای نظارت مدارس سما ابراز امیدواری کرد در آینده امور مربوط به مدارس سما به شکل بهتر و سریعتر صورت پذیرد.

انتهای خبر 


نظر شما :