برگزاری هشتمین جشنواره منطقه ای ضیافت قدس به میزبانی سما واحد مسجدسلیمان

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۵۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۵۶
برگزاری هشتمین جشنواره منطقه ای ضیافت قدس به میزبانی سما واحد مسجدسلیمان



هشتمین جشنواره منطقه ای ضیافت قدس به میزبانی سما واحد مسجدسلیمان برگزار شد . در این جشنواره حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان ، مسعود شهبازی رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد مسجدسلیمان ، فریبرز فروتن دبیرشورای سیاستگذاری سما خوزستان و معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز ، خانم جوانشیر نماینده سازمان سما ، حجت الاسلام گلستانی معاون فرهنگی و دانشجویی آموزشکده سما واحد اهواز ، علی کرمی رئیس آموزشکده سما مسجدسلیمان و نمایندگان سایر واحدهای سما استان حضور داشتند که در ابتدای جشنواره آیاتی چند از کلام ا... مجید توسط قاری نونهال ، آرمینا جلیلی دانش آموز مدرسه سما مسجدسلیمان قرائت شد. پس از آن مجری برنامه شعری زیبا به زبان بختیاری در وصف امام زمان (عج) و انتظار فرج ایشان قرائت و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران ، سرود سما ، کلیپی از عملکرد سما واحد مسجدسلیمان ، کلیپی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و خواندن سرود سما توسط دونفر از دانش آموزان دختر مدرسه سما مسجد سلیمان با لباس محلی بختیاری برای حاضرین به معرض نمایش گذاشته شد.


پس از آن مسعود شهبازی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان به حاضرین خیرمقدم گفت و از اینکه میزبانی این جشنواره به سما مسجدسلیمان رسیده ابراز خشنودی نمود و اضافه کرد : طبق بیانات مقام معظم رهبری "بیماری امروز جامعه اسلامی دوری از قرآن است" بنابراین توجه به مفاهیم قرآنی و بکارگیری آن در زندگی امری مهم به شمار می آید.

 

پس از وی فریبرز فروتن دبیرشورای سیاستگذاری سما در استان خوزستان به ارائه سخنرانی پرداخت. فروتن در ابتدای سخنان خود به پیشینه و نحوه شکل گیری طرح قدس در سما که از سال 1386 شروع شده است اشاره نمود و افزود : کلمه قدس برگرفته و مخفف کلمات " قرآن در سما "می باشد و یکی از کارهای فرهنگی مهم در سطح کشور برای دانش آموزان ، دانشجویان ، کارمندان و استادان سما به شمار می آید.

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی سما واحد اهواز در ادامه به ارائه آماری از سما کشور و خوزستان پرداخت و گفت : ما هم اکنون دارای 10 آموزشکده فنی و حرفه ای ، 17831 دانشجو ، 27 عضو هیات علمی تمام وقت ، 1348 مدرس حق التدریس و 200 کارمند در بخش دانشجویی و تعداد 17 مدرسه و 2008 دانش آموز در سطح سما استان خوزستان هستیم که امروز در خدمت دانش آموزان قرآن آموز عزیز می باشیم.


ایشان همچنین از حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان به خاطر قبول زحمت و تشریف فرمایی همچنین خانم جوانشیر نماینده سازمان سما و سایرین تشکر و قدردانی نمود و خود را در مسجدسلیمان میزبان خواند و افزود : از حضرت حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم ، محبوب ، مقبول ، فاضل و خطیب مسجدسلیمان که سال ها در این شهر ایثار و فداکاری و کار فرهنگی می کنند سپاسگذاری می نمایم  و از اقدامات ایشان در منطقه زاگرس بختیاری و شناسایی مشاهیر لر و بختیاری از جمله تلاش های فرهنگی و اجتماعی ایشان در برپایی کنگره علیمردان بختیاری و طرح موضوع در محضر مقام معظم رهبری قدردانی می نمایم. فروتن در پایان سخنان خود از برگزاری جشنواره در مسجدسلیمان که دارای پیشینه ای قوی از بعد پرستش و نیایش پروردگار و شهر اولین ها ، مسجدها ، سلمان ها و سلیمان هاست ابراز خرسندی نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مردم شهرستان مسجدسلیمان به ایراد سخنرانی پرداخت و مقدم خواهران و برادران شهرهای استان خوزستان را گرامی داشت و افزود : در این برهه زمانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحول و تمدن علمی و ایمانی است و این اقدام در جهان مشهود است به نحوی که برخی از صاحب نظران خارجی به این مسئله پی برده اند و اظهار داشته اند که یکی از فصولی که باعث پیشرفت ایرانیان شده قرآن و دیگری توجه به فرهنگ کهن خود است.

ایشان همچنین از بودن در جمع اعضای علم و دانشگاه و دیدن روحیه قرآنی در سما اظهار خشنودی و از متولیان چنین جشنواره و مسابقاتی قدردانی نمود.

امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان سخنان خود را با جمله زیر از مقام معظم رهبری ادامه داد "دنیای غرب بشریت را با یک مثلث در استیلای خود کشاند که یک ضلع آن فلسفه ، ضلع دوم آن ادبیات به ویژه رمان و ضلع سوم آن هنر است." و افزود : امروز شما در مسجدسلیمان هستید و میزبان شما مردمانی از ایل و تبار غیور ، با ایمان و سلحشور بختیاری هستند مردمانی که روزگاری که کشور ارتشی نداشت بعنوان ستون پاسداری کشور از ایران محافظت نمودند که نمونه آن قیام مشروطیت و شهدایی همچون بهنام محمدی بود.



در ادامه برنامه حجت الاسلام گلستانی معاون فرهنگی و دانشجویی آموزشکده سما اهواز بعنوان نماینده استان در طرح قدس به ارائه گزارش آماری از برگزاری این مسابقات  در سطح واحد های سما استان پرداخت و به رشته های که در این جشنواره دانش آموزان در آنها رقابت خواهند کرد اشاره نمود و از طرح قدس بعنوان یکی از اقدامات مهم فرهنگی سازمان سما که در تمامی سطوح واحدی ، استانی و کشوری برگزاری می شود یاد نمود، ایشان همچنین از تلاش ها و نگاه فرهنگی دبیرشورای سیاستگذاری سما استان خوزستان در بعد مسائل فرهنگی و دینی تشکر کرد.




شایان ذکر است که تعداد 47 دانش آموزان در مقاطع دوره متوسطه اول و دوم (دوره اول 9 دختر و 23 پسر مجموعا 32 دانش آموز- دوره دوم 10 دختر و 5 پسر مجموعا 15 دانش آموز)در این مسابقات به رقابت پرداختند که افراد زیر در نهایت از طرف هیات داوران برگزیده شدند :

دوره متوسطه اول :

رشته رو خوانی و روانخوانی

دختر : زینب صفایی مهر(دزفول)- کیانا حاتمی( اهواز)

پسر : یاسان یزدانفر(دزفول)- امیرحسین خلف مراد (بهبهان)-رضا باورصاد جانکی (مسجدسلیمان)

رشته قرائت به روش ترتیل

دختر : خدیجه کنعانی نژاد (اهواز)- نگین رشنو (دزفول)

پسر : امیرحسین ویسی (بهبهان)

رشته مفاهیم قرآن

دختر و پسر : مینا نجفی زاده (دزفول)-فاطمه جهازی (اهواز)-کیارش مومن زاده (مسجدسلیمان)

دوره متوسطه دوم :

رشته رو خوانی و روانخوانی

دختر : مریم حسینی (اهواز)- مینا رسالت نیا (دزفول)

پسر : رضا سراج خرمی (دزفول)- امیر حربی  (ماهشهر)- محمد جواد آرادی فر (ماهشهر)

رشته قرائت به روش ترتیل

دختر : مریم غائب پناه (دزفول)

پسر : یاسین سلطانی نیا (دزفول) – سید امیر موسوی (اهواز)

رشته مفاهیم قرآن

دختر و پسر : سارینا فرهادی(اهواز)- زهره فارصی (دزفول)- امیدرضا دیدبان (بهبهان)

 

انتهای خبر

 


نظر شما :