برگزاری جلسه معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۲ کد : ۱۵۴۹ اخبار و رویدادها اخبار تصویری
تعداد بازدید:۴۷۴
برگزاری جلسه معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز

جلسه هیئت رئیسه استان خوزستان، کارکنان، مدیران و معلمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با حضور جناب آقای دکتر بطحائی معاون محترم آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن خوشامدگویی به دکتر بطحائی و کلیه حاضرین در جلسه و همچنین گرامیداشت روز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و روز چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول گفت:

حماسه‌های ماندگار سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری دزفول، فصل‌هایی درخشان از تاریخ این سرزمین است؛ یادآور روزهای مقاومت و حماسه، و پایمردی‌های مردمانی که در نبردی نابرابر در مقابل دشمن بعثی و هم‌پیمانانش، برای حفظ خاک وطن، از جان‌های گرانقدر خود  مایه گذاردند و دشمن را با زبونی از خاک وطن بیرون راندند.

در ادامه جلسه  دکتر دلاور اسمعیل وندی معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گزارشی تفصیلی در خصوص عملکرد حوزه های مهارتی و مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ارائه کرد.

دکتر بطحائی، معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اصلی ترین هدف از این سفر خود به استان خوزستان را قدردانی از همکارانی دانست که در این شرایط سخت دانشگاه در تلاش هستند تا مسائل و مشکلات پیش رو را کنار بگذارند و با یاری خداوند این سازمان بزرگ آموزشی بتواند به نقش مهم خود در حوزه تعلیم و تربیت کشور دست یابد.

دکتر بطحایی با اشاره به حماسه های سوم و چهارم خرداد این دو روز را روزهای حماسه ساز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: تمام کشور ایران مدیون استان خوزستان و تمام تاریخ و تمدن انقلاب اسلامی ما مدیون رشادت های این استان در زمان جنگ تحمیلی است.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر کشور ما و کل دنیا با چالش در زمینه آموزش روبرو شده است گفت: با توجه به تنوع به وجود آمده در محیط های یادگیری، اولین آثار این تنوع، کاهش سهم خانواده و آموزش های رسمی مانند مدارس و دانشگاه در تربیت دانش آموزان است و اصلی ترین عامل سرکشی نسل جدید نسبت به نسل های گذشته تعارض و تضاد شدید الگوهای یادگیری است. ما به عنوان معلمان مدارس و دانشگاه باید تکنیک‌های مواجهه منطقی و عالمانه با این شرایط را بدانیم.

دکتر بطحائی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه بتواند فاصله بین نیاز اجتماعی و نیاز بازار کار و دانشگاه را کم کند چند کار مهم را در سال‌های اخیر آغاز کرده است، دانشکده های مهارت و کارآفرینی با این هدف ایجاد شده است که از طریق مدارس عالی مهارت، کار بنیان، طرح پویش و مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی TMC به شرایطی دست یابد تا فارغ التحصیلان این دانشکده به محض خروج از دانشگاه آماده ورود به بازار کار بوده و به سرعت جذب بازار کار شوند و استان خوزستان با توجه به ظرفیتی که دارد می تواند الگوی سایر استانها در این زمینه شود.

در ادامه جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن تشکر از حضور دکتر بطحائی در استان خوزستان با تاکید بر ماموریت های دانشکده های مهارت و کارآفرینی، گسترش کیفی و تاثیرگذار مدارس عالی مهارتی را از امور مهم در این زمینه برشمرد و همچنین در راستای افزایش کمی و کیفی مدارس دخترانه تاکیدات فراوانی انجام شد.

در پایان جلسه برخی از مدیران مدارس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز به ارائه نقطه‌ نظرات خود در خصوص مسائل مربوطه پرداختند.