اجرای سرود "سلام فرمانده" توسط گروه سرود دانش آموزان سمایی اهواز

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۷ کد : ۱۵۱۶ اخبار و رویدادها اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۸۶۲
با حضور دهه نودی‌های مدارس سما اهواز سرود سلام فرمانده در جوار حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی اجرا شد.
اجرای سرود "سلام فرمانده" توسط گروه سرود دانش آموزان سمایی اهواز

مراسم اجرای سرود "سلام فرمانده" توسط گروه سرود بسیج دانش آموزی شهید حاج قاسم سلیمانی مدارس سما واحد اهواز، با حضور دکتر دلاور اسمعیل وندی تمشیت امور دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان، روح الله قیصری پور مدیر حراست سما واحد اهواز، سرگرد پاسدار مهدی ابراهیمی فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهید بهنام محمدی غرب اهواز، محمدرضا بختیاری کیا فرمانده بسیج دانش آموزی مدارس سما واحد اهواز و مدیران و کادر آموزشی مدارس سما در جوار حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی برگزار شد.

دکتر دلاور اسمعیل وندی در حاشیه آئین سرود دانش آموزان مدارس سما واحد اهواز در گفت وگو با خبرگزاری بسیج دانش آموزی شهید حاج قاسم سلیمانی مدارس سما واحد اهواز اظهار داشت: اجرای سرود سلام فرمانده، به صورت یک پویش در میان دانش آموزان سمایی درآمده است.

وی در بارگاه علی ابن مهزیار اهوازی در جوار مزار حضرت آیت الله شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان خوزستان در بین دانش آموزان با بیان اینکه شهادت مایه حرکت ما به ‌سوی پیروزی‌ها و آزادی‌هاست خاطر نشان کرد: ما با فریاد می‌گوییم که کشته شدن و شهادت در راه خدا برای ما افتخار است و کرامت ما از طرف خدا در گرو شهادت در راه اوست.

اسمعیل وندی افزود: ترویج اهمیت ولایتمداری یکی از محوری ترین اهداف اجرای این سرود حماسی است که دانش آموزان مجموعه سما واحد اهواز امروز به خوبی با اجرای "سلام فرمانده" توانستند آن رانشان دهند. سرود سلام فرمانده یک کار فرهنگی زیبا در جمهوری اسلامی بوده که در تاریخ کشور ماندگار می شود.

وی با اشاره به تاثیرپذیری سرود سلام فرمانده در جهان اسلام گفت: تاثیرپذیری و جاودانگی این سرود به گونه ای است که در بسیاری از کشورهای اسلامی این سرود خوانده می شود.

تمشیت امور دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان با تاکید بر لزوم ساخت سرودهایی در قالب سلام فرمانده در کشور گفت: سرود سلام فرمانده به خوبی با نفوذ فرهنگی در کشور مقابله کرده و مضمون ابیات این سرود در راستای نیازهای روز نوجوانان در عصر جهاد است.

وی افزود: درخصوص موضوع مهدویت و امام زمان(عج) همیشه از انتظار، دلتنگی و منظر صحبت شده است، اما در سرود سلام فرمانده به مسائل بخشش وآمادگی قرارگرفتن درصف یاران امام زمان اشاره شده است.


( ۲۱ )