برگزاری اولین جلسه کمیته گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی استان خوزستان

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۰ کد : ۱۵۰۱ اخبار و رویدادها اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۶۹
اولین جلسه کمیته گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی استان خوزستان با حضور سرپرست محترم دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، دبیر کمیته گسترش و تمامی اعضای کمیته برگزار شد.
برگزاری اولین جلسه کمیته گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی استان خوزستان

در این جلسه که نمایندگان سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان، سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، مجامع امور صنفی تولیدی و خدماتی استان خوزستان و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز حضور داشتند مسائلی از جمله تصویب رشته های کارشناسی و مهارتی و همچنین تاسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه دکتر شهرام شهروئی سرپرست دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: در ابتدا سازمان سما به عنوان یک سازمان مجزا در کنار دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت بود و از 4 سال گذشته این سازمان تبدیل به یکی از حوزه های معاونت دانشگاه آزاد اسلامی گردید.

دکتر دلاور اسمعیل وندی تمشیت امور دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی سما و دبیر کمیته گسترش در استان خوزستان نیز با اشاره به تغییراتی که در ساختار آموزشکده های سما بوجود آمد گفت: با توجه به تغییراتی که طی یک سال گذشته انجام شد تعداد 9 آموزشکده سما موجود در استان خوزستان به دانشکده مهارت و کارآفرینی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تغییر یافت و دو واحد دانشگاهی استان که فاقد آموزشکده سما بودند نیز در حال ایجاد دانشکده مهارت و کارآفرینی می باشند.

اسمعیل وندی ادامه داد: آموزشکده های سما سابق تنها در مقطع کاردانی پیوسته دارای رشته بودند اما بعد از تبدیل آموزشکده ها به دانشکده های مهارت و کارآفرینی کلیه رشته های کاردانی موجود در واحد دانشگاهی مادر به دانشکده های مهارت و کارآفرینی منتقل شدند و رشته های کارشناسی حرفه ای نیز در حال اضافه شدن به رشته های موجود هستند. در حال حاضر هر واحد متناسب با رشته های موجود و آمایش شهرستان ها، درخواست خود مبنی بر تصویب رشته های جدید را به کمیته گسترش ارسال نموده است تا این کمیته پس از بررسی های لازم، رشته های مورد تایید را جهت تصویب نهایی به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال نماید.

در این جلسه رشته های مورد تقاضای واحدهای دانشگاهی اهواز، بهبهان، ماهشهر، امیدیه، ایذه، سوسنگرد، آبادان، دزفول، رامهرمز و اندیمشک بررسی گردید و رشته های داری شرایط لازم در این کمیته مورد تصویب اولیه قرار گرفت.

در انتهای جلسه احکام اعضای کمیته گسترش استان خوزستان به ایشان اعطا گردید.