برگزاری جلسه تبیین برنامه های معاونت آموزش های عمومی و مهارتی

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۹ کد : ۱۴۹۰ اخبار و رویدادها اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۰۳
برگزاری جلسه تبیین برنامه های معاونت آموزش های عمومی و مهارتی

جلسه تبیین برنامه های معاونت آموزش های عمومی و مهارتی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، سرپرست دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، رئیس امور راهبری و پایش معاونت آموزش های عمومی و مهارتی، مسئول نظارت و ارزیابی حوزه معاونت آموزش های عمومی و مهارتی، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان، روسای واحدهای دانشگاهی استان خوزستان و معاونین آموزش های عمومی و مهارتی سما استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: این ایام یادآور بصیرت های ملت شریف ایران می باشد. به امید اینکه در گام دوم انقلاب، دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در راستای منویات مقام معظم رهبری نقش خود را ایفا کند.

دکتر دلاور اسمعیل وندی، تمشیت امور دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان نیز هدف از برگزاری این جلسه را تبیین برنامه های معاونت آموزش های عمومی و مهارتی عنوان کرد و گفت: محوریت جلسه، تاسیس و راه اندازی دانشکده های مهارت و کارآفرینی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان می باشد.

در این جلسه دکتر محمد شاحسینی، رئیس امور راهبری و پایش معاونت آموزش های عمومی و مهارتی، ضمن تشکر از کلیه حاضرین در جلسه، ایام الله دهه فجر را تبریک گفت و عنوان کرد: ما قدردان شهدای پاک ایران اسلامی و تمام عزیزان استان خوزستان هستیم چرا که همه ما و همه ملت ایران به استان خوزستان بدهکار هستیم.

دکتر شاحسینی ادامه داد: نظام نامه آموزش های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی پس از بررسی در آبان ماه 1399 تصویب شد و متعاقب آن آیین نامه ای جهت تاسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی در اول خرداد 1400 ابلاغ شد. با توجه به اینکه هر تغییری، چالش ها و مشکلاتی را در پی دارد این چالش ها مورد بررسی قرار گرفت. مسائل مالی آموزشکده های سما سابق به واحد های دانشگاهی انتقال یافت و به دلیل اینکه ماموریت این دانشکده متفاوت از سایر دانشکده ها می باشد جهت جایابی نیروها، چارت جدیدی پیشنهاد شد و امیدواریم تا پایان بهمن ماه وضعیت چارت و پست تمامی همکاران مشخص گردد.

در چشم انداز 5 ساله، علاوه بر رشته های کاردانی و کارشناسی به دنبال رشته های کارشناسی ارشد حرفه ای نیز هستیم. در خصوص رشته های کاردانی لازم به ذکر است که ظرفیت برای رشته های جدیدی که بازار کار دارند وجود دارد. در خصوص رشته های مقطع کارشناسی نیز مقرر شده است تمام رشته های با عناوین مهندسی فناوری مهندسی حرفه ای و کارشناسی حرفه ای در دانشکده مهارت و کارآفرینی ساماندهی شوند. دانشکده ها می توانند از مجموع 203 عنوان رشته کارشناسی، با در نظر گرفتن شرایط استان و شهرستان و استفاده از طرح تعاون هیات علمی، رشته های جدید را تقاضا دهند.

شاحسینی گفت: با توجه به اینکه حسب دستور جناب آقای دکتر بطحائی، این جلسات جهت رفع ابهامات تشکیل می گردد لازم است واحدهای دانشگاهی موارد زیر را در دستور کار خود قرار دهند: ایجاد مدارس عالی مهارتی مطابق با شیوه نامه ابلاغی سال 1398، انجام امور مربوط به حوزه کاربنیان، راه اندازی مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC)، اجرای طرح پویش، راه اندازی هنرستان های فنی و حرفه ای، سرباز ماهر و آموزش های بلند مدت.

این جلسه با پاسخ به پرسش های روسای واحدهای دانشگاهی و معاونین آموزش های عمومی و مهارتی سما استان خوزستان از طریق ویدئو کنفرانس پایان یافت.