نشست صمیمانه معاون سما واحد اهواز با مجموعه کارکنان و اعضای هیات علمی

۱۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۴۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۴۴
نشست صمیمانه معاون سما واحد اهواز با مجموعه کارکنان و اعضای هیات علمی


این نشست  که در آغاز سال جدید و شروع سال کاری  94 با حضور معاون دانشگاه و رئیس سما ، رئیس آموزشکده ، معاونان ، مدیران و کلیه کارکنان و اعضای هیات علمی سما واحد اهواز برگزار گردید. در ابتدای جلسه تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، پخش سرود جمهوری اسلامی و سرود سما ، یک نماهنگ از عملکرد مجموعه سما اهواز در سالی که گذشت به نمایش گذاشته شد و پس از آن حجت الاسلام گلستانی معاون فرهنگی و دانشجویی آموزشکده ضمن تبریک سال نو و تبریک ولادت حضرت زینب (س) ، با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری  به تشریح زندگی معصومین در خصوص همدلی و همزبانی پرداخت.


در ادامه فریبرز فروتن دبیر شورای سیاستگذاری سما خوزستان و معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز که در ابتدای ورود به سالن با کلیه همکاران سمایی به دید و بازدید و تبریک سال نو پرداخته بود برای کلیه همکاران سمایی آرزوی سلامتی و سعادت، و سالی سرشار از خیر و برکت و موفقیت را از خداوند منان مسئلت نمود. فروتن در ادامه به تشریح مسائل و موارد سال گذشته در حوزه سما اهواز پرداخت و سپس خواستار اجرای موارد زیر شد:

رعایت نظم و انضباط اداری ، ضرورت همدلی ، همراهی و تعامل سازنده بین مجموعه ، رفتار سازمانی صحیح ، تکریم دانشجویان و ارباب رجوع ، توجه به مسائل رفاهی کارکنان و هیات علمی سما از جمله  برگزاری اردوهای فرهنگی ، استفاده از اقامتگاه های واحدهای سما در سراسر کشور ، توجه به مسایل بیمه ای و رفاهی پرداختند. سپس بر شایسته سالاری و رعایت نظم و مقررات ، ارتقا کارکنان و هیات علمی بر اساس شایستگی و شایسته سالاری ، رعایت سلسله مراتب اداری ، جدیت و اهتمام در کار ، داشتن همت سازمانی و انضباط اداری و مالی و تلاش اعضای هیات علمی در رابطه با مسایل سازمانی مجموعه و مدیریت ها در جهت پیش برد امور با ارائه طرح ها و نظرات خود تاکید کردند.

وی در راستای همدلی اجتماعی بین مجموعه سما شرکت در مراسم های عزاداری و شادمانی همکاران  را یادآور شدند.
دبیر شورای سیاستگذاری سما در استان خوزستان افزود : با توجه به عصر فناوری و ضرورت اطلاع رسانی به همکاران و هیات علمی ، استفاده از ابزار مناسب و موثر از جمله  سامانه پیامکی و الکترونیکی را خواستار شدند  و گفتند : تعامل بین کارمندان ، اعضای هیات علمی و دانشجویان همدلی و نشاط ، پویایی و اثر بخشی را به دنبال خواهد داشت که در این راستا وظیفه همگانی مجموعه دانشگاهی مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

معاون دانشگاه و رئیس سما واحد اهواز در ادامه سخنان خود در خصوص مسائل عمرانی با توجه به موافقت ریاست دانشگاه جهت توسعه مسائل عمرانی و افزایش فضای آموزشی نکاتی را یاد آور شدند. همچنین در مورد مسائل آموزشی افزودند :  با تلاش و همت بیشتر همکاران و در صورت داشتن قابلیت و امکانات لازم در سما  آمادگی اجرای دوره های کارشناسی را خواهیم داشت. فروتن از اعضای هیات علمی خواستند که در بحث پژوهشی حضور فعال داشته و در راستای اولویت های پژوهشی سازمان سما کوشش کنند و استادان سمایی از نظر علمی باید پویا و روز آمد باشند و در این زمینه ها توسط سما مورد ارزیابی قرار می گیرند.
در خصوص مسائل مالی عنوان نمودند : با تعاملاتی که با بانک داشتیم همه کارکنان  از وام ضروری استفاده نمودند و  همه وام های اعطایی و تسهیلاتی سما با رعایت شرایط و ضوابط سازمانی برای کارکنان و هیات علمی پرداخت خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت در رابطه با پیش رو بودن روز معلم و استاد طبق شاخص ها و معیارهای لازم استادان نمونه انتخاب خواهند شد ، همچنین در خصوص انتخاب مدیر و کارمند نمونه مکانیزم هایی بکار گرفته خواهند شد تا در زمان مقرر این افراد پس از ارزیابی دقیق معرفی گردند.

فریبرز فروتن در بعد مسائل فرهنگی و اجتماعی از کارمندان صداقت در گفتار و تعامل با همکاران هم سطح و مدیران را خواستار شدند و افزودند :با توجه به بخشنامه های سازمانی در خصوص نیروهای خدماتی و رسته های مختلف که نیاز به لباس متحدالشکل دارند رعایت مسئله اهمیت دارد و پوشیدن لباس مرتبط با هر رسته شغلی به آراستگی و نظم می انجامد که خود نمادی از فرهنگ سازمانی ماست.

وی پیشرفت هر مجموعه و سازمانی را در گرو همکاری بخش های مختلف و تعامل سازنده کارکنان و مدیران آن مجموعه بر شمرد و بر ضرورت همدلی و همکاری در مجموعه تاکید داشتند و افزودند :  از نظرها و پیشنهادهای سازنده همکاران و هیات علمی در این زمینه استقبال می کنیم.

وی در ادامه گفتند : با توجه به اقدامات انجام شده در سال گذشته و برنامه های پیش رو انعکاس خدمات صورت گرفته برای مردم و دادن گزارش خبری از طریق رسانه ها انجام شود .
فریبرز فروتن همچنین به بخشی از برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت خود در حوزه سما واحد اهواز اشاره نمود و خطاب به اعضای هیات علمی گفت: از طرح های پژوهشی درآمدزا به منظور متکی نبودن به شهریه دانشجویان و همچنین طرح هایی جهت بالا بردن انگیزه کاری کارکنان و کار آمد سازی سیستم استقبال می نماییم.

ایشان با جمله زیر به سخنان خود پایان داد :  ما نباید به مجموعه کاری خود صرفا جهت ارتزاق و اقتصادی نگاه کنیم بلکه خدمت کردن در مجموعه آموزشی ، فرهنگی و علمی سما موجب توفیق است.

پس از آن فرشین هرمزی نژاد رئیس آموزشکده سما اهواز نیز ضمن تبریک سال 1394  به حاضرین به اقدامات  انجام شده  سما که با همت و همکاری معاون سما و همکاران در سال گذشته صورت گرفته بود پرداخت و خواستار تلاش بیشتر کلیه کارکنان و اعضای هیات علمی در حوزه های مختلف شد .

در پایان این نشست که کلیه کارمندان و اعضای هیات علمی حضور داشتند ،جلسه پرسش و پاسخ برگزارشد و معاون سما واحد اهواز به سوالات شفاهی و کتبی کارمندان و اعضای هیات علمی در موارد مطرح شده پاسخ دادند.  

انتهای خبر


نظر شما :