برگزاری جلسه شورای معاونان سما استان خوزستان

۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۳۰۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۴۶
شورای معاونان سما استان خوزستان به میزبانی سما واحد ماهشهر برگزار شد.
برگزاری جلسه شورای معاونان سما استان خوزستان

در این جلسه ابتدا بیژن قنواتی معاون سما واحد ماهشهر ضمن خوش آمد گویی به حاضرین از انتخاب واحد ماهشهر به عنوان میزبان تشکر کرد و پس از تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اهواز به ارائه آماری سما ماهشهر در دو حوزه آموزشکده و مدارس پرداخت.

در ادامه مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان ضمن تسلیت به مناسبت ایام اباعبدالله الحسین (ع) ابراز امیدواری کرد که راه ایشان سرلوحه زندگی همه قرار گیرد و در ادامه حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز را محکوم کرد و ابراز امیدواری کرد که شاهد بستن راه و از بین رفتن جریانات تکفیری و وهابیت باشیم.

افشون در ادامه آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جوانان بسیجی افزود: تجدید میثاق جوانان عزیز و بسیجیان با مقام معظم رهبری که به صورت گسترده و باشکوه در سراسر کشور برگزار شد گواه قدرت و عظمت کشور به واسطه حضور جوانان است و اینگونه است که آقا می فرمایند "جوانان نوک پیکان عظیم حرکت ملی و راه حل مشکلات کشور هستند".

وی در ادامه ضمن اشاره به اجلاس اخیر که در سازمان مرکزی و با حضور مسئولین کشوری و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد افزود اکنون دغدغه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی و سما مسئله فرهنگی است و همکاران واحدها باید تمامی تلاش و همت خود را در این زمینه به کار گیرند و در این زمینه هیئت های نظارت و ارزیابی برای استانها تعیین شده‌اند که از مهمترین معیارهای سنجش می‌توان به توسعه فرهنگ قرآن و عترت و نماز، فعال نمودن بسیج دانش آموزی و دانشجویی، فرهنگ قناعت و صرفه جویی،مشارکت بیشتر دانش آموزان و دانشجویان در کارهای فرهنگی و حمایت واقعی از کالاهای ایرانی شد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان در ادامه افزود: بحث دانشگاه تمدن ساز یک مبحث مهم فرهنگی است و دانشگاه تمدن ساز از دل مدرسه بیرون آمده است، لذا مبنای توسعه کشور مدارس است و باید در بحث توسعه مدارس همچون گذشته و حتی بیشتر از آن تلاش و کوشش نماییم.

وی در پایان سخنان خود به سایر موارد مهم از جمله جدیت در مقوله مهارت آموزی، افزایش درآمدهای غیر شهریه ای، برگزاری مسابقات علمی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، لزوم پاسخگویی مناسب به آمار و اطلاعات و بخشنامه های مختلف، توجه به میزان هزینه و درآمد واحدها اشاره کرد و در ادامه از معاونان سما واحد ماهشهر، شوشتر، دزفول و بهبهان به واسطه گسترش و توسعه مدارس با اهدا لوح تقدیر قدردانی کرد.

پس از آن مدیران استانی به تشریح موارد مربوط به حوزه های تخصصی خود پرداختند و در پایان نیز کلیه اعضای حاضر در جلسه با حضور در دبستان های تازه تاسیس پسرانه و دخترانه سما ماهشهر که به صورت بسیار مناسب آماده‌سازی و مورد استقبال قرار گرفته اند بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت های کادر مدرسه آشنا شدند. شایان ذکر است که جلسه در نوبت عصر نیز با حضور اعضا برگزار شد و در آن معاونان سما واحد ها مسائل و موارد کاری واحدهای خود را شرح دادند و در خصوص موارد مختلف تصمیمات لازم گرفته شد.


( ۲ )

نظر شما :