فرارسیدن هفته و روز کتاب و کتاب خوانی

پیام دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان بمناسبت فرارسیدن هفته و روز کتاب و کتاب خوانی

۲۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۲ کد : ۱۲۲۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۹۹۵
دکتر مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هاهنگی سما استان خوزستان و معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز در پیامی هفته و روز کتابخوانی را تبریک گفت
پیام دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان بمناسبت فرارسیدن هفته و روز کتاب و کتاب خوانی

دکتر مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هاهنگی سما استان خوزستان و معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز در پیامی هفته و روز کتابخوانی را تبریک گفت، در متن این پیام آمده است :

«کتاب به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و دوست همیشگی انسان های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

کتاب از دیرباز، حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده است که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب نموده، ارزیابی شرایط و امکانات موجود علمی ، پژوهشی و فرهنگی مبین این نکته است که امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه سازی فضای جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

از طرفی مطابق از جنبه دینی نیز اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب بوده و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

توصیه های مقام معظم رهبری نیز که کتابخوانی و علم آموزی را نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی برشمرده اند، بر اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه صحه می گذارد.

تقویت و اشاعه این موضوع و همچنین فرهنگ سازی مسئله کتاب و کتابخوانی ، نیازمند عزم ملی و حرکت همگانی است.

 اینجانب فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار را به کلیه کاربران و تلاشگران حوزه کتاب، کتابخوانی و اطلاع رسانی، اعضاء محترم هیات علمی، دانشجویان و کارمندان گرامی صمیمانه تبریک عرض نموده و توفیق روز افزون شما عزیزان و و هم کسانی که در مسیر اعتلای فرهنگ کتابخوانی حرکت می کنند را از خداوند منان مسئلت دارم.»

دکتر مهرداد افشون

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان

آبان ماه 1396

 


نظر شما :