همایش گرامی داشت هفته دفاع مقدس

۰۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۲۱۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۳۲
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان در همایش گرامی داشت هفته دفاع مقدس : آثار و نتایج دفاع مقدس باید در زندگی روزمره ما جاری و ساری شود.

همایش گرامی داشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره دلاوری ها و رشادت های رزمندگان جمهوری اسلامی همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در سما اهواز برگزار شد.

 در این مراسم ابتدا مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان ضمن خیر مقدم و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدا... با اشاره به جمله شهید آوینی که " دفاع مقدس یک عنوان قدسی است و اهمیت دفاع مقدس با شهدا پیوند خورده است" این هفته را گرامی داشت  و گفت : همانطور که در این کلیپ پخش شده نیز دیدیم در این 8 سال جنگ تحمیلی بیش از 80 عملیات انجام  شد و باعث بازگیری مناطق اشغال شده گردید همچنین تا کنون حدود 10 هزار عنوان کتاب در این زمینه نوشته است و وظیفه ما دانشگاهیان است که درس ها و نتایج این کتاب ها را عملی نموده و آنها در زندگی روزمره خود جاری و ساری نماییم.

افشون در ادامه راهکارهایی از جمله: استفاده از مزار شهدای گمنام در محیط های دانشگاهی که در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز اجرا شده و باعث بوجود آمدن یک فضای معنوی  و فرهنگی شده است، برگزاری مراسم شب های خاطره گویی در دانشگاه، برگزرای مراسم شعر و نشست های دفاع مقدس، خواندن بخش هایی از کتاب های در زمینه دفاع مقدس و نقد و بررسی آنها ، استفاده از ایده های دانش آموزان و دانشجویان در این زمینه، طراحی باغ موزه های دفاع مقدس ، ایجاد شهرک سینمایی دفاع مقدس در استان خوزستان ، بازدید از اماکن و مناطق جنگی در قالب اردوهای راهیان نور، جذب حداکثری در مراسم دفاع مقدس و تهیه فیلم کوتاه با موضوع دفاع مقدس توسط دانشجویان را در پوشانیدن جامه عمل و ساری نمودن نتایج دفاع مقدس در زندگی روزمره مفید و موثر دانست.

پس از وی نیز سردار علیرضا هاتف جانشین فرمانده قرارگاه امنیتی حضرت ابوالفضل (ع) خوزستان ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این مراسم و توجه سما به اهمیت دفاع مقدس ایام سوگواری ابا عبدا... را تسلیت گفت و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود : نسل جدید کشور لازم است بدانند که اوضاع همیشه بدین صورت نبوده و یک مدل جدید از دفاع با تکیه و درس گرفتن از عاشورا توانسته ما را موفق و پیروز کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تجزیه و تحلیل درست موضوع دفاع مقدس به خصوص در دهه چهارم انقلاب اسلامی در بین دانشگاهیان و عموم مردم امری مهم است، پایه و اساس این دفاع را بر 6 اصل استوار دانست و افزود : چهارچوب اصلی این دفاع بر اصولی از جمله جهاد ، اخلاق ، معنویت ، ایثار ، گذشت و جوانمردی بنا نهاده شده است و چیزی که صدام و هم پیمان او به آن توجه نکرده بودند ، ایمان مردم، عدم تجزیه و تحلیل صحیح مردم ایران اسلامی ، نقش رهبری در زمان جنگ، الهام گیری از نهضت عاشورا و توسل به ائمه اطهار بوده است، چرا که جنگ تحمیلی متکی به تجهیزات نبود و دفاع ما بر پایه جهاد بوده است.

 در ادامه مراسم نیز به منظور ارج نهادن به رزمندگان جنگ تحمیلی از استادان رزمنده و مدرس دروس آشنایی با دفاع مقدس وکارمندان رزمنده ایثارگیر آموزشکده با اهدا لوح سپاس تقدیر و تشکر به عمل آمد.

شایان ذکر است در این مراسم که  به همت بسیج کارمندی سما اهواز جهت پاسداشت و دلاوری های 8 سال جنگ تحمیلی و با حضور دکتر مهرداد افشون دبیرشورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان ،سردار علیرضا هاتف جانشین فرمانده قرارگاه امنیتی حضرت ابوالفضل (ع) خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین رزاق مقدم فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهیدرجایی استانداری خوزستان، مسئولین استانی ، استادان ، کارکنان ، دانشجویان و دانش آموزان سما برگزار شد در پایان نیز ، مداحی و سینه زنی بمناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله و یاران باوفایش آذین بخش مراسم بود.

روابط عمومی سما اهواز


( ۲ )

نظر شما :