جلسه دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان با سرپرست کلینیک صنعت استان جهت همکاری مشترک

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۲۰۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۸۹

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان نشست مشترکی با سرپرست کلینیک صنعت استان و نماینده انجمن مهندسی صنایع ایران جهت انجام همکاری دو طرفه برگزار کرد. در این نشست که با هدف تعامل بین دانشگاه و صنعت و از بین بردن فاصله بین این دو مطابق برنامه‌های کلان کشور برگزار شد ابتدا مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان ضمن خیر مقدم و ابراز خشنودی از برگزاری این نشست به معرفی مجموعه سما در سطح کشور سپس استان خوزستان و اهواز پرداخت و گفت : «با توجه به رسالت سما و همچنین برنامه های جدید دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما با محوریت مهارت آموزی و کارآفرینی، آمادگی همکاری و تعامل با صنایع مختلف را داریم و از این رو انجام فعالیت مشترک با مجموعه شهرک های صنعتی می تواند ما را در تحقق این هدف مهم و موفق یاری نماید».

افشون ادامه داد : «هدف مجموعه ما در مدارس و آموزشکده‌های سما ،پرورش تکنسین‌ها یا به اصطلاح همان یقه آبی‌های آچار به دست می‌باشد که در واقع نیاز امروز کشور به حساب می آید و از هر گونه تلاشی در این خصوص دریغ نخواهیم کرد بطوری‌که از ابتدای سال تحصیلی جدید برنامه آموزش یک حرفه در کنار تحصیل را در برنامه تمامی مدارس و آموزشکده قرار داده ایم».

هوشیار کیانی هفت لنگ سرپرست کلینیک صنعت استان خوزستان نیز ضمن ابراز خشنودی از دغدغه‌های سما در این خصوص آمادگی خود را برای انجام فعالیت‌های مشترک در قالب تفاهم نامه بیان کرد.

وی با اشاره به وجود امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی در مجتمع سما اهواز این مساله را بسیار ارزنده دانست و توجه مجموعه سما به آموزش‌های عملی دروس در کنار آموزش تئوری را امری مهم و قابل تحسین برشمرد و افزود : «با مشاهده امکانات و آشنایی با روند مجموعه سما می‌توانیم در چندین زمینه از جمله معرفی استعدادهای دانش آموزی و دانشجویی به صندوق‌های حمایتی، استفاده از استادان مجرب سما در شهرک‌های صنعتی و در قالب کلینیک صنعت و هماهنگی جهت تورهای صنعتی همکاری های مشترک داشته باشیم».

در پایان نیز پس از مطرح شدن موارد توسط کارشناسان دو طرف مقرر شد جلسه ای با مسئولین استانی شهرک‌های صنعتی جهت انقعاد تفاهم نامه برگزار شود.

روابط عمومی سما اهواز


( ۱ )

نظر شما :