بیانیه سما خوزستان در محکوم کردن جنایت علیه مسلمانان میانمار

۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۲۰۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۷۶

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان در محکوم کردن جنایت علیه مسلمانان میانمار بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه دکتر مهرداد افشون به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

...»وَإِنِ اسْتَنصَرُوکُمْ فِی الدّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ...»

اگر در راه دین از شما یاری طلبیدند بر شما واجب است که آنها را یاری کنید. انفال/ 72

نسل کشی مسلمانان روهینگیا و سرکوب و کوچ اجباری دهها هزار تن از آنها که تنها جرمشان مسلمانیست، دردناک و تاسف بار است، جنایتی بزرگ که تصاویر و صحنه‌های دلخراش آن هرگز از یاد و خاطره ذهن‌های بیدار پاک نخواهد شد.

در این میان سکوت دولت های اسلامی در برابر این فاجعه عظیم، رنج مضاعفی است بر مسلمانان زخمی و محاصره شده ای که در کنار مرزهای بسته میانمار و بنگلادش جمع شده اند و عاجزانه درخواست یاری و کمک می کنند.

امروزه اسلام هراسی و مقابله با آموزه‌های اسلامی در صدر سیاستهای کشورهای استکباری قراردارد و بی‌تردید هدف از این کشتارها نیز، نسل کشی و کمرنگ کردن نام اسلام در میانمار است؛ چه آنکه امروزه آوازه اسلام، کشورهای مختلف جهان را درنوردیده و امواج خروشان بیداری اسلامی، صحنه خاورمیانه و شمال آفریقا را دگرگون ساخته است، از این رو قدرت های استکباری می‌کوشند با تحریک عناصر تندروی کشورها، به سرکوب و نابودی مسلمانان بپردازند.

اینجانب ضمن محکومیت کشتار فجیع و بی رحمانه مسلمانان و اخراج آنها از سرزمینشان، از مجامع بین المللی و حقوق بشری می خواهم نسبت به این واقعه جانسوز واکنش نشان داده و مانع از پایمال شدن خون هزاران انسان مظلوم شوند.

روابط عمومی سما اهواز

 


( ۲ )

نظر شما :