پذیرش دانشجو در رشته رباتیک آموزشکده سما اهواز از مهر ۹۶

۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۱۹۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۲۲۵
برای نخستین بار در استان خوزستان پذیرش دانشجو در رشته رباتیک صورت می‌گیرد
پذیرش دانشجو در رشته رباتیک آموزشکده سما اهواز از مهر ۹۶

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان از پذیرش دانشجو در رشته رباتیک برای نیم‌سال مهر 96 در آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد اهواز که برای نخستین بار در استان صورت می گیرد، خبر داد.

دکتر مهرداد افشون اظهار کرد: «ضرورت ایجاد رشته رباتیک در پاسخگویی به نیازهای امروز و فردا بیش از پیش احساس می‌شود. همگام با تحولات علمی و فنی با توجه به نیازهای ملی و منطقه‌ای و در راستای توسعه صنعتی، رباتیک به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی مطرح است. کاربردهای رباتیک در صنایع به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه صنعتی و استفاده از ربات‌ها با اهداف استراتژیک در عرصه‌های مختلف تحقیقاتی، اهمیت تربیت دانشجویان رباتیک را بیش از پیش مشخص می‌سازد.

وی افزود: «کاربردهای ویژه ربات‌ها در محیط‌های خطرناک نظیر فضا، عمق زمین، دریا، محیطهای شیمیائی و رادیواکتیو نقش مؤثر رباتها را در دنیای علم نشان می دهد. رشته کاردانی فنی ربات با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر برای نگهداری و تعمیر ربات‌های خطوط تولید و صنعتی تدوین و تصویب شد

افشون بیان کرد:‌ «از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های فنی فارغ التحصیلان این دوره را می‌توان مواردی چون تعمیر و برنامه نویسی بازوهای صنعتی، استفاده و بکارگیری ربات‌های خطوط تولید، نگهداری و برنامه نویسی ربات‌های خطوط تولید و عیب یابی و تعمیر بازوهای فعال در خطوط تولید نام برد

وی بیان کرد:‌ «با توجه به توانمندی‌های گفته شده دانش آموختگان این دوره می‌توانند مشاغلی چون تکنیسین تعمیر و نگهداری ربات را احراز کنند. برخی از دروس تخصصی این دوره شامل الکترونیک قدرت و محرکه‌ها و آزمایشگاه آن، میکرو کامپیوترها و آزمایشگاه آن، رباتیک، آزمایشگاه رباتیک، کارگاه کنترل ربات، سنسورهای ربات و آزمایشگاه آن، کاربرد ربات در اتوماسیون اعلام شده که که در کنار سایر دروس پایه به همراه 240 ساعت آموزش محیط کار شامل کاربینی و کارورزی دستیابی به توانمندی های فوق را فراهم می کند

آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد اهواز از سال 1383 فعایت خود را در راستای تعلیم و تربیت تکنسین در رشته‌های مختلف اعم از کامپیوتر، حسابداری، برق، مکانیک خودرو، معماری و مربی بهداشت مدارس آغاز کرده است. این مجموعه با بهره گیری از استادان مجرب و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و سایت‌های کامپیوتر بروز و مجهز تاکنون موفق به آموزش بالغ بر 9000 فارغ التحصیل شده است.

حال با توجه به پیدایش علوم در رشته های جدید دنیا و گسترش آنها در کشور، این مرکز برای اولین بار اقدام به جذب دانشجو در رشته به روز و پرکاربرد رباتیک کرده است، چرا که رباتیک علمی است که امروزه کاربردش را دربسیاری از زمینه‌های زندگی بشری نشان داده است، آموزشکده سما اهواز با داشتن تجربه مفید در عرصه تربیت دانشجویان مهارت محور یا به اصطلاح تکنسین، بکارگیری استادان مجرب و کاردان، دارا بودن مجتمع کارگاهی پیشرفته و بروز و تسهیلات ویژه برای اولین بار از نیم‌سال مهر 96 اقدام به پذیرش و جذب دانشجو دراین رشته (رشته کاردان فنی ربات)کرده است.

متقاضیان برای ثبت نام لازم است ابتدا به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org قسمت ثبت‌نام کاردانی پیوسته مراجعه کرده و پس از انتخاب این رشته در آموزشکده سما اهواز و ثبت نام اولیه با در دست داشتن رسید ثبت نام جهت نهایی کردن ثبت‌نام به آموزشکده سما واقع در اتوبان گلستان، کوی مجاهد، خیابان فضیلت 3 مراجعه کنند.

روابط عمومی سما اهواز


( ۶ )

نظر شما :