دیدار معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با کارکنان، مدیران و معلمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۵۵۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۰۳
دیدار معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با کارکنان، مدیران و معلمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان

در این جلسه دکتر بطحائی، معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت ایام سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز دزفول گفت: یکی از مهمترین چالش هایی که امروزه نظام های آموزشی در سراسر جهان با آن مواجه هستند این است که میان مسائلی که در مدارس و دانشگاه‌ها به دانش‌آموزان و دانشجویان آموخته می شود و مسائلی که در بیرون از دانشگاه می آموزند فاصله زیادی وجود دارد. این فاصله روز به روز در حال افزایش است و ما چون در بخش غیر دولتی فعالیت می‌کنیم این چالش برای ما حیاتی تر از بخش دولتی است. دانشگاه آزاد اسلامی جهت برون رفت از این چالش اقدامات موثری را آغاز کرده است، یکی از این اقدامات تاسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی است.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما باید بتوانیم نیازها، علایق و تمایلات شهر خود را در مسائل وارد کنیم و راه‌های برون‌رفت از مسائل و مشکلات را پیدا کنیم. مدرسه سما جزئی از دانشگاه آزاد اسلامی است و ما یک منظومه و مجموعه هستیم که این مجموعه باید کمک یکدیگر باشند، دانشگاه و مدارس باید بتوانند از امکانات مالی و تجهیزات یکدیگر بهره‌مند باشند و خط کشی بین دانشگاه و مدارس ممنوع است. بزرگترین مزیت رقابتی در مدرسه سما در بهبهان، وجود دانشگاه آزاد اسلامی در کنار مدرسه است که هیچ مدرسه غیر دولتی دیگری این مزیت را ندارد و ما باید از این مزیت رقابتی استفاده کنیم.

 دومین اقدام برای پر کردن این فاصله به تصویب رسیدن دانشکده تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد اسلامی است که رشته های مرتبط با شاخه علوم تربیتی در حال تجمیع در این دانشکده است. دانشکده تعلیم و تربیت کاملاً مرتبط با مدارس است و اگر دانشگاه آزاد اسلامی بتواند تلاشی را که شروع کرده جلو ببرد اتصال بین مباحث نظری و آکادمیک را با مباحث میدان عملی و عمل انجام خواهد داد. ما در نظام آموزشی از حیث آموزه های تربیتی و دینی بی نیاز هستیم و باید این محتوای غنی و فاخر و ارزشمند را با روش هایی که امروز با دانش آموزان ما سازگار است اشائه دهیم.

به گفته دکتر بطحائی، برند شدن مدارس زمانی اتفاق می افتد که نیروی انسانی قدر در مدارس حضور داشته باشد و نگاه عملگرایانه و منطقی و ناظر بر حل مسئله وجود داشته باشد. در این راستا نظام جامع مدیریت منابع انسانی در روزهای آینده به اتمام رسیده و ابلاغ خواهد شد. در این نظام، مسائلی از جمله حقوق، بیمه، وضعیت استخدامی اعم از پیمانی و رسمی و آینده شغلی کارکنان حوزه مدارس روشن خواهد شد.

در انتهای جلسه، معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشکر و قدردانی صمیمانه از تمامی همکاران در حوزه دانشگاه و مدارس گفت: امیدواریم با یاری خداوند منان و همت جمعی شما عزیزان بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را از چالش های پر فراز و نشیبی که با آن مواجه است به سلامت عبور دهیم.


( ۱ )