برگزاری جلسه شورای تربیتی و مربیان تربیت بدنی مدارس سما استان خوزستان

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۵۴۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۳

جلسه شورای تربیتی و مربیان تربیت بدنی مدارس سما استان خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید وحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما، دکتر جمشید همتی مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما، مهندس خدادادی مسئول مشارکت های آموزش و پرورش استان خوزستان و دکتر دلاور اسمعیل وندی معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش های عمومی و مهارتی سما، در ابتدای جلسه معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین جلسه، از زحمات کلیه دست اندر کاران جهت برپایی هرچه باشکوه تر جشنواره آیین های سرزمین من تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما گفت: مجموعه مدارس سما بزرگترین شبکه مدرسه غیر انتفاعی در سطح کشور است که متصل به دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. جریانی که امروز با عنوان آیین های سرزمین من برگزار شد دربرگیرنده همبستگی ملی، زنده شدن سنت های خوب قومی قبیله ای، کار جمعی، تربیت اجتماعی و نکات دینی است که می تواند به شدت در ارتقاء فرهنگ دانش آموزان تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید وحید معتمدی با اشاره به اینکه تربیت انسان یک امر یکپارچه و واحد است گفت: امر تربیت دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، هنری، دینی و ... است که این ابعاد را نمی توان از یکدیگر جدا کرد. با توجه به اینکه دانش آموزان کشور تحت هجمه شدید فرهنگی هستند لازم است با استفاده از جهاد فرهنگی و روش های تربیتی جدید و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد تربیتی به صورت یکپارچه، در امر تربیت این نسل عزیز پیش برویم.

مسئول مشارکت های آموزش و پرورش استان خوزستان نیز عنوان کرد: ما افتخار می کنیم که مدارس سما یکی از مدارس سطح بالا با آمار بالای دانش آموزان و تقاضای وسیع جهت ورود به این مدارس در سطح کشور است. با توجه به مباحث فرهنگی و مسائلی که این روزها در مدارس کشور با آن روبرو هستیم انتظار می رود امور پرورشی و تربیتی در کنار امور آموزشی، درصد بالایی از فعالیت مدارس را به خود اختصاص دهند. معاونین پرورشی مدارس با شناسایی استعدادهای دانش آموزان در هر منطقه می توانند اهرمی قوی در جهت پیشرفت قابل توجه مدارس سما و برند شدن این مدارس در سطح استان شوند.